ponedjeljak, 22. siječnja 2018.

Evo zašto ne valja puštati automobil zimi da radi u leru kako bi se zagrijao



auto-zima-1
 
Zimski uvjeti vožnje vaš automobil teško podnosi.
No bit će mu još i teže ako ga ranim jutrim, kad su temperature jako niske, puštate da radi kako bi se zagrijao.
Šta je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je vozač Stephen Ciatti koji čitav život radi s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ciatti kaže kako držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što troši gorivo, oduzima ulje nekim dijelovima motora kojima je ključno, naročito cilindrima i klipovima.
Pod normalnim uvjetima, motor radi na mješavinu zraka i para goriva.
Tada počinju problemi.
‘Problem je u tome što dodajete više goriva u komoru za sagorijevanje pri čemu nešto goriva može dospjeti na njene stijenke. Gorivo (benzin) je izvrsno otapalo koje može isprati ulje sa stijenki komore što može izazvati oštećenja ako motor u hladnim uvjetima radi u leru duže vrijeme‘, objašnjava Ciatti.
‘S vremenom dolazi do oštećenja cilindra i klipova.
Suprotno popularnom vjerovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagrije ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.
Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. No čim se zagrije na temperaturu od oko 4 stupnja Celzija, auto počinje trošiti normalne količine goriva.
Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali nemojte brkati topao zrak iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.
Najbrži način da brzo ugrijete motor je da odmah započnete vožnju.
Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može biti prehladno, no Ciatti odbacuje i tu tvrdnju:
‘I ulje ćete brže zagrijati ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namijenjeno. Trebalo bi mu biti dovoljno već 30 sekundi ili jedna minuta. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvukove, ali puštanje auta da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ukoliko ne mičete volan i on stoji na mjestu.’
U početku budite nježni s papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta (ovismo o uvjetima vožnje) da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito stišćete gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres.
Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošit ćete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.
Grijanje motora u leru vjerovatno je navika zaostala iz vremena kad su se auti oslanjali na rasplinjače (karburatore). No već nakon 1980. počela je proizvodnja automobila s elektroničkim ubrizgavanjem goriva i svi auti danas rade na tom principu.
Ključna je razlika u tome što sistem ubrizgavanja goriva dolazi opremljen senzorom koji omogućuje unos tačno određene mješavine zraka i para goriva kako bi se postiglo izgaranje. Motori s karburatorima nemaju taj važan senzor.

Nema komentara:

Objavi komentar